.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در نشستی صمیمانه پس از سال ها ؛
آیت الله طبرسی: ساری بعد از 90 سال در حال تحول است / فرزندان شهر نباید تخریب شوند
شمال نیوز : نشست هم‌اندیشی مجمع نیک‌اندیشان و دوستداران ساری در بیت آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران برای ایجاد اتحاد بین مسؤولان امور شهری مرکز مازندران تشکیل شد.....
شمال نیوز : نشست هم‌اندیشی مجمع نیک‌اندیشان و دوستداران ساری در بیت آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران برای ایجاد اتحاد بین مسؤولان امور شهری مرکز مازندران تشکیل شد.

به گزارش شمال نیوز، دوشنبه‌شب مجمع نیک‌اندیشان و دوستداران ساری شامل معتمدان، بازاریان، علما و روحانیون، خیران، فرهیختگان، اساتید، دانشگاهیان، مداحان، پزشکان و جمعی از اصحاب رسانه با نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار داشتند و در این نشست خواستار اتحاد، همدلی در بین مسؤولان امور شهری به‌منظور توسعه همه‌جانبه مرکز مازندران شدند.

جمع صمیمی تعدادی از مردم ساری که در بیت آیت‌الله نورالله طبرسی حاضر شدند فضای نشست از سوی حسین اسلامی‌ساروی رئیس مرکز ساری‌شناسی به پیشینه مرکز مازندران و معرفی افرادی که در ساری بااصالت دیرینه‌ای برخوردار بودند هدایت شد و برخی در این جمع به‌نوعی درخواست و مطالبات خود را به‌صورت غیرعلنی بازگو می‌کردند.

حضور نماینده ولی فقیه در جمع ساروی‌های دعوت‌شده در این نشست سبب شد بعد از آئین نخست هر مراسمی به معرفی افراد پرداخته شود.

* ساری مورد بی‌مهری قرار گرفت

رئیس مرکز ساری‌شناسی نخستین مدعوی بود که به نمایندگی از مردم ساری باب سخن را گشود و گفت: شب به‌یادماندنی است که جمع خردورزان ساری در کنار هم تجربه می‌کنند.

حسین اسلامی‌ساروی با بیان اینکه در دنیا برای موسیقی و سالمندان حرمت قائلند، افزود: ساری از شهرهای سالمند کشور است.

وی براساس 5 هزار مدرک موجود و مستند، ساری را دارای قدمت چندین هزار ساله دانست و اضافه کرد: مرکز مازندران سهمی در ساختار تمدن بشری دارد و از شهرهایی است که با یا علی(ع) و یاحسین(ع) گفتن اسلام را پذیرفت.

رئیس مرکز ساری‌شناسی وجود ابن‌شهرآشوب ساروی و بسیاری از بزرگان دینی، حکمی و سایر علوم را از گواه معتبر بر مدعای تمدن در ساری بر شمرد و گفت: ساری با قدمت و پیشینه چندین‌هزارساله مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

اسلامی‌ساروی با بیان اینکه مرکز مازندران در حال توسعه است و نباید شاهد باشیم برخی از سایر شهرهای اطراف بیایند و آرامش ساری را به تنش تبدیل کنند، ادامه داد: پنج ماه مانده به انتخابات درست نیست از شهرمان برویم و افراد دیگر بیایند.

وی ظرفیت مردم ساری را برای پیشبرد اهداف به‌حق مرکز مازندران کارگشا دانست و تصریح کرد: افراد حاضر در این نشست صمیمی بدون هیچ‌گونه سلایق سیاسی با حفظ حریم و حرمت ساری در این جلسه حضور یافتند.

رئیس مرکز ساری‌شناسی اتحاد و انسجام در بین مسؤولان شهری را در توسعه شهری الزامی دانست و بیان کرد: در هر خانواده‌ای روزهای خوب و بدی وجود دارد اما لازم است با همدلی به هدف مشترک که آن‌هم دوستی و توسعه همه‌جانبه مرکز مازندران است، برسد.

* برخی ساری‌کُشان و ساری‌سوزان راه انداختند

اسلامی‌ساروی با تأکید بر اینکه ما انتخابات را در پیش داریم، لازم است فرزندان زحمت‌کش ساری با همدلی اتفاقات خوبی را برای مرکز مازندران رقم بزنند، خاطرنشان کرد: خوب نیست در مرکز مازندران بین مسؤولان امور شهری جدایی بیفتد.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مرکز مازندران در حال جان گرفتن است و نباید اجازه دهیم پر و بال این شهر را بزنند، افزود: ساری نباید رها شود مرکز مازندران نیازمند پشتیبان است.

رئیس مرکز ساری‌شناسی با بیان اینکه کسی حق ندارد در امور شهرهای دیگر دخالت کند، تصریح کرد: ساری نباید تجزیه شود.

اسلامی با اعلام اینکه ما از حفظ و حریم ساری صیانت می‌کنیم، تأکید کرد: برخی ساری‌کُشان و ساری‌سوزان راه انداختند، مرکز مازندران در سایه همدلی باید به پیشرفت برسد.

* تشکیل گروه حَکَم برای رفع اختلاف شهری

مهدی احمدی‌فولادی از چهره‌های سیاسی مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه اختلاف بین بزرگان شهر سبب فشل شدن مرکز مازندران می‌شود، گفت: منازعه سبب شکسته شدن جایگاه‌ها می‌شود.

وی افزود: با ایجاد همدلی نمی‌خواهیم طرفداری از ناحقی و تضعیف حق شود.

احمدی‌فولادی با پیشنهاد اینکه با تشکیل کارگروه و انتخاب افرادی به‌منظور رفع اختلافات داخلی که با محوریت نماینده ولی فقیه در مازندران انجام شود مناسب است، تصریح کرد: برای متقاعدسازی مسؤولان امور شهری این گروه حکم هر نظری داد براساس آن عمل شود تا فعالیت امور شهری در سایه همدلی صورت گیرد.

* اختلاف نظرها نباید سبب قربانی شدن فرزندان توانمند شهر ساری شود

جواد عاشقان یکی از چهره‌های فرهنگی و اقتصادی ساری نیز با بیان اینکه مرکز مازندران بعد از 37 سال در مظلومیت به‌سر می‌برد، افزود: اختلاف نظرها نباید سبب قربانی شدن فرزندان توانمند شهر ساری شود.

وی افزود: مشخص است که در ایجاد اختلاف نظرها دست‌های دیگری در کار است و بچه‌های شهر ما به حاشیه رفتند.

رئیس صندوق قرض‌الحسنه محمدرسول‌الله(ص) ساری با اشاره به فعالیت شهرداری و فرمانداری مرکز مازندران، تصریح کرد: برخی دخالت‌ها سبب ایجاد تفرقه بین شهردار و فرماندار ساری شده است.

وی به اتحاد و همدلی در بین مسؤولان امور شهر ساری اشاره کرد و گفت: لازم است در سایه همین همدلی مسؤولان و مدیران خوبی به استان معرفی شوند.

* نباید اجازه داده شود برخی افراد از دور برای مسؤولان امور شهری حاشیه‌سازی کنند

حسین روزبهی هم از دیگر افرادی بود که انتخاب افرادی را به‌عنوان حکم در این نشست صمیمی با نماینده ولی فقیه مؤثر دانست و افزود: نباید در کار شهرداری و فرمانداری ریز شد سازمان و دستگاه‌های قانونی هستند و نظارت کافی دارند.

وی با اشاره به اینکه افراد انتخاب‌شده باید برای ایجاد همدلی و انسجام بین شهرداری و فرمانداری ساری تلاش کنند، اظهار کرد: در حال حاضر برای ایجاد وفاق و همدلی در ساری از اعتبار نماینده ولی فقیه استفاده می‌شود.

روزبهی بیان کرد: نباید اجازه داده شود برخی افراد از دور برای مسؤولان امور شهری حاشیه‌سازی کنند.

* مازندران رحم اجاره‌ای برای مدیران غیرساروی

حجت‌الاسلام عباسعلی بهاری‌اردشیری نماینده اسبق مردم ساری در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مسلمان هستیم و اسلام دین توحید است، گفت: اختلاف‌ها باید کنار زده شود، هر جا اختلاف باشد انگیزه غیرخدایی می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز مازندران از ظرفیت نماینده ولی فقیه در استان برخوردار است و باید مدیران خوبی را صادر کند، افزود: مازندران رحم اجاره‌ای برای مدیران غیرساروی است.

بهاری با اشاره به اینکه اختلاف بین مدیران ساروی سبب می‌شود تا بگویند ساروی‌ها هیچ‌وقت با هم کنار نمی‌آیند، اضافه کرد: در گذشته 20 تا 30 مدیر کلیدی از ساروی‌ها بودند اما در حال حاضر برای انتخاب یک مدیر شهرستانی به جان هم می‌افتند.

وی گفت: برخی کش‌وقوس‌ها سبب می‌شود تا از مدیران غیربومی استفاده شود.

نماینده اسبق مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه شهری شهردار ساری در حال کار کردن است و اگر در دورترین نقطه شهر بروید ذکر خیرش است، تصریح کرد: فرماندار ساری نیز از نیروهای برجسته‌ای است که به‌درستی به فعالیت خود می‌پردازد.

بهاری با تأکید بر اینکه در اختلافات نباید روی مسائل اختلافی مانور داده شود، گفت: حل اختلاف واجب‌تر از بررسی مسائل اختلافی است.

 به گزارش فارس، جمع‌بندی این نشست صمیمی با سخنرانی نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه یافت.

* ساری بعد از 90 سال در حال تحول است

آیت‌الله نورالله طبرسی نیز تجمع نیک‌اندیشان ساروی را ظرفیتی برای همدلی و توسعه مرکز مازندران دانست و اظهار کرد: مردم ساری نباید جدا و منفعل شوند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه ساری از سال 1306 دارای شهرداری شد و بعد از 90 سال شاهد تحول عظیم در شهرسازی و توسعه شهری هستیم، تصریح کرد: ساری در حال نمونه شدن در توسعه شهری است و نباید دور از انصاف قضاوت شود.

طبرسی با تأکید براینکه هر کسی که می‌خواهد شهردار و فرماندار ساری و استاندار شود باید به فکر توسعه شهر و استان باشد، گفت: مازندران از گلوگاه تا رامسر را شامل می‌شود و نباید بخشی‌نگر شویم.

وی با توصیه بر اینکه فرهنگ تفرقه بین مازندرانی‌ها به‌ویژه در مرکز استان باید از ریشه قطع شود، خاطرنشان کرد: ما اجازه نمی‌دهیم سر ساری کلاه برود.

نماینده ولی فقیه در مازندارن وجود شهردار و فرماندار ساری را دو نیروی بومی مرکز استانی دانست و افزود: فضای حاکم در ساری باید به سمت همدلی و وحدت هدایت شود.

این مسؤول با اعلام اینکه عده‌ای می‌خواهند ساری در گذشته بماند، گفت: چرا فرزندان خوب شهر باید تخریب شوند.

طبرسی برگزاری جشن و کنسرت را از سری برنامه‌هایی دانست که در همه شهرهای کشور برگزار می‌شود، افزود: جشنی در ساری برپا شد و عده‌ای از جوانان در گوشه‌ای به رقص و پایکوبی پرداختند، این دلیل نمی‌شود که شهردار شهر را سلمان رشدی بدانند.

* به نام دین کار سیاسی می‌شود

وی افزود: متاسفانه به نام دین کارهای سیاسی می‌شود که درست نیست، اگر عمدی هم در کار باشد مانند رهبری باید تذکر داده شود.

* اجازه دوقطبی شدن مازندران و ساری را نمی‌دهم

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه تا زمانی که در این سمت و جایگاه هستم اجازه نمی‌دهم ساری و استان دوقطبی شود، اظهار کرد: مازندران در گذشته دودستگی داشت که امام راحل از آن ناراحت بودند.

این مسؤول با بیان اینکه برای ایجاد اتحاد و همدلی در مازندران و مرکز استان خود را کوچک می‌کنم، افزود: ما حرمت خون شهدا را داریم، بانی انقلاب اسلامی مردم هستند و باید  از انقلاب صیانت شود.

طبرسی اختلاف نظر دو نیروی توانمند در ساری را سبب مسدود ماندن توسعه شهری دانست و اضافه کرد: ما نباید اجازه دهیم افرادی که می‌خواهند به شورا بیایند برای انتخاب شهردار اختلاف ایجاد کنند.

وی با تأکید بر اینکه سازندگی ساری به‌عنوان مرکز مازندران باید استمرار داشته باشد، تصریح کرد: در انتخاب باید دقت شود.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه برای رفع اختلاف‌های درونی افرادی که از جانب مردم معرفی می‌شوند باید ساز همدلی داشته باشند، افزود: به‌دلیل نبود اتحاد در مازندران و ساری زخم زبان زیاد می‌شنویم.

این مسؤول رفاه شهری را حق مردم ساری دانست و گفت: ساری به‌عنوان مرکز استان نیازمند نمایندگی‌های کلان تجاری است، درست نیست مردم این شهر برای رفع نیازهای خود به شهر دیگر بروند.

طبرسی با تأکید براینکه ساری باید به‌عنوان شهر اقتصادی معرفی شود، خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، لازم است ثروت در ساری بماند.

وی در بخشی از سخنانش با ابراز تأسف و ناراحتی مبنی بر اینکه در حال حاضر برخی از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی بی‌دینی و بداخلاقی را رونق می‌دهند، اظهار کرد: در حال حاضر برخی با آبروی افراد بازی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران وحدت را موجب جمع شدن بساط عده‌ای که در شبکه‌های اجتماعی به بداخلاقی و بی‌دینی می‌پردازند اشاره کرد و گفت: ساری باید به انسجام و همدلی برسد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سید 13 دي 1395
چطور علی حجازی رو تخریب میکردند... حالا اینا شدن بچه شهر ...
نا شناس 14 دي 1395
درود بر حاج آقا طبرسی درود....
نا شناس 14 دي 1395
هدف ما حمایت همه جانبه از شهردار پرتلاش است خدا قوت عبوری قهرمان .مهدی برهانی 600دستگاه
عمویی 14 دي 1395
انتخابات در اختیارات خاص مردم است فقط میتوند توصیه کنند . ضمنا چقدر سنگ عبوری به سینه میزند ...
الهی 14 دي 1395
احسن به این اتحاد دست مریزاد داره!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.